zaterdag 25 oktober 2014

De Grand Canyon is echt heel Grand.....

We hebben met onze reizen al in vele hotelbedden geslapen maar dit zijn echt de slechtste bedden ooit ! De matrassen zijn zo zacht als een plaat beton en de kussen zo dus als de pagina van een krant. Na een half uur liggen prikken de veren van de matras in je lijf en heb ik pijn in mijn rug. Wat een ramp bed ! Maar omdat we zo moe zijn vallen we toch wel in slaap alleen ik ben vele malen wakker. Maar goed, ik klaag niet want vandaag gaan we naar de Grand Canyon. Alweer een hoogtepunt in onze vakantie. Natuurlijk ben ik al vroeg uit bed en schrijf het blog van gisteren. Gelukkig doet de laptop weer normaal.

Na een uurtje loop ik naar de lobby en haal 2 bekers "koffie" en maak dan Ton wakker. We drinken de koffie niet helemaal op want deze koffie kan je ook weer niet echt lekker noemen. Gelukkig zit er hier vlakbij een IHOP. Dus we hoppen onder de douche, hoppen in de auto, en hoppen bij de IHOP naar binnen. Daar nemen we een stevig ontbijt wat het wordt weer een lange vermoeiende dag.

Het duurt volgens Amerikaanse begrippen allemaal wat lang voordat we ons ontbijt krijgen maar het smaakt er niet minder om. Wat zijn pancakes toch lekker, ik had geen trek in eieren en bacon dus neem alleen pancakes. Ton neemt een sandwich en ook die is erg lekker.

Als de magen gevuld zijn gaan we op pad. Het is hier erg koud zo 's-morgens. De warmste temperatuur op deze vakantie was 54 graden maar nu is het toch echt de koudste....7 graden bbbrrrrr...

We nemen niet de route die bijna iedereen neemt naar de Grand Canyon maar gaan via een andere, iets langere weg. Een mooie route weer. Op de plaats waar de 2 wegen die naar de Grand Canyon gaan samenkomen, stoppen we even. Hier is een leuke campground met The Flinstones als thema en er is natuurlijk een benzinestation met souvenirshop. Daar staan ook een paar leuke auto's.

Als we bij de Grand Canyon aankomen laten we onze jaarpas zien en mogen we doorrijden. Zo de $80 die we betaald hebben, hebben we er nu uit. We parkeren de auto bij het Visitor Center en lopen direct naar het dichtstbijzijnde uitzichtpunt. Wat voel je je klein als je hier staat. Zo overweldigend ! Zo groot !! Zo veel verschillende kleuren !! Zo diep !!! Zo bijzonder mooi !!!!!!

We lopen er een 20 minuten en gaan dan naar de Shuttle bus die ons naar de vele uitzichtpunten brengt. Je mag er in de drukke periode niet met de auto naar toe, er rijdt een gratis Shuttle bus. Erg makkelijk. Niet bij alle maar bij een flink aantal stappen we uit en genieten van alles wat we zien. Ieder uitzichtpunt is weer anders. Ik kan het niet omschrijven maar het gevoel wat je hier hebt is zeer bijzonder.

Bij het allerlaatste uitzichtpunt is een gebouw dat is gebouwd in het begin van de vorige eeuw. Dat diende als rustpunt voor bezoekers en is het nu nog steeds, alleen er is natuurlijk wel een Giftshop in gebouwd.

Na wat innerlijke verzorging nemen we de bus terug en stappen nog uit bij wat punten die op de heenreis oversloegen.

Hieronder nog wat foto's niet in volgorde van bezoek...

Als je goed kijkt zie je tussen de bomen huizen staan.

Op het pad wat je hier op de foto ziet, lopen ezeltjes met mensen erop die een tour maken.

De Colorado rivier...

Als het donker begint te worden gaan we weg. We hadden eigenlijk nog wat andere dingen gepland vandaag maar dit bezoek heeft zoveel tijd gekost dat daar geen tijd meer voor was.

Eenmaal terug in Flagstaff eten we wat bij de Chick-fil-A en gaan dan doodmoe naar het hotel. Nog 1 nacht slapen in dat verschrikkelijke bed.

Morgen naar de Meteor Crater en dan door naar Monument Valley

1. Jeetje, wat een prachtige foto's! Vind het zo al indrukwekkend, laat staan als je er i.r.l. staat. Wow!

2. Wat een mooie foto's weer en wat een uitzicht.........TopBlog

3. Ja, ik ken dat gevoel en in werkelijkheid is het allemaal nog groter, weidser en indrukwekkender dan je op de (mooie!!) foto's kan vastleggen.
    Slaap zacht!!

4. Fantastische dag weer, prachtige foto's! Veel plezier vandaag!

5. Je moet er geweest zijn! Ik vind het nog steeds het mooiste en het meest indrukwekkende wat ik ooit gezien heb. En die bedden zijn dan bijzaak....;-)

6. Een woord "WAUW"!!!! Waanzinnig mooi allemaal!
    Dat is dat slechte bed wel waard;-)
    Grtz. Yvonne

7. GEWELDIG. WAT EEN MOOIE FOTO'S. WAT EEN PRACHTIGE ERVARING........
    Morgen weer verder?

8. De tekst van Teleton had onze kunnen zijn!! Woorden schieten te kort, dit moet je gezien hebben!