donderdag 9 oktober 2014

Meer als 24 uur wakker en duizenden kilometers verder.

Vandaag is het dan eindelijk zover. Na maanden van voorbereiding gaat vandaag de vakantie beginnen. De wekker staat op 04:45 uur maar om 04:10 uur ben ik al uit bed en zet koffie. Michel is gelukkig precies om 05:45 uur voor de deur en om iets over 6:00 uur rijden we weg. Gelukkig is het niet druk onderweg en zijn we op tijd op Schiphol. Gisterochtend al via het internet ingecheckt dus we hoeven nu alleen nog maar de koffers bij de drop-off af te zetten. Douane gaat ook snel en zo zitten we dan aan de laatste Hollandse koffie. De tijd vliegt en we gaan op ons gemak naar de gate waar de securitycheck al is begonnen. Ook daar zijn we zo doorheen en moeten toch nog even wachten voordat we kunnen boarden. Omdat ik met stok loop hebben we voorrang met instappen, dat is dan wel weer lekker. Ik had als verrassing voor Ton ook de heenreis in Comfort Class geboekt.
Het is het geld dubbel en dwars waard want de extra beenruimte is geweldig !

De vlucht naar Minneapolis verloopt perfect. Het eten is zowaar erg lekker en de gratis drankjes blijven maar komen. Gelukkig is er dit jaar geen " medical emergency " aan boord dus Ton hoeft niet aan het werk net zoals verleden jaar. De vlucht zou 9 uur duren maar we hebben windje mee en landen te vroeg op Minneapolis. En zo hebben we dus genoeg tijd voor de overstap. De immigration verloopt ook snel, de ambtenaar is in een goede bui en stelt geen akelige vragen zoals verleden jaar. We staan zo bij de bagage band om onze koffers een paar meter verder op de band te zetten voor de binnenlandse vlucht naar Las Vegas.

Gelukkig is er tijd genoeg om even wat lekkers te eten want op de binnenlandse vlucht krijgen we alleen wat te drinken. We lopen langs de diverse restaurantjes, hier op Minneapolis is keuze genoeg. We gaan bij de Chili's naar binnen. Wat is het toch heerlijk om weer in Amerika te zijn. Als je ergens komt wordt je echt als gast behandeld en een lieve dame brengt ons naar onze tafel. We werpen 1 blik op de kaart en zien dat ze vele chipotle gerechten hebben dus de keuze is snel gemaakt. Ton neemt een Mexicaanse salade met chipotle kip en ik neem heerlijke chipotle chickenstrips. We geven elkaar een highfive en genieten van alles om ons heen. Wat is het toch fijn om in Amerika te zijn. De gratis refills van onze drankjes vloeien rijkelijk en het eten smaakt heerlijk. We hebben een uur de tijd dus doen op ons gemak. Ik koop nog een Minneapolis souvenir en dan gaan we op ons gemak naar de gate.

Ook daar krijg ik voorrang met boárden omdat ik met stok loop. We zitten voor deze vlucht gewoon tussen het plebs en helemaal achterin. Dat is met uitstappen minder makkelijk maar ja....
Precies op tijd laten de wielen van de 737-800 los van de grond. Het wordt een ruwe vlucht met veel, heel veel turbulentie. Precies op tijd landen we op Las Vegas. Maar omdat we dus achterin zitten zijn we als laatste uit het vliegtuig. Tot overmaat van ramp staan we helemaal aan het einde van de pier en moeten dus enkele kilometers lopen naar de bagageband. En natuurlijk hebben we band nummer 14, de laatste in de hal.

Ik ga alvast in de rij staan bij de bus die naar Alamo gaat voor de huurauto en Ton haalt de koffers op. Alles gaat gelukkig er vlot en binnen no-time staan we bij Alamo. Omdat we vaste klant zijn staan al onze gegevens nog in de computer. Ton vraagt naar een gratis upgrade maar dat gaat helaas niet door. Wel kan hij voor de gehele duur van de vakantie een Camaro meegeven voor $279 extra maar dat vinden we te veel. Dus doen we het maar met onze Fullsize. In de garage mogen uitzoeken maar er staan helaas aar weinig leuke auto's. We kiezen een zwarte Chevrolet Impala Limited met V6 motor.

Als we het terrein van Alamo afrijden gaan we 3x rechts en staan we op The Strip ! WE ZIJN ER NU ECHT !!!
We rijden naar het Excalibut hotel en checken in. Er is geen gratis WiFi op de kamer en dat valt flink tegen ! Ik zit dit nu te schrijven op de kamer en moet straks in de lobby kijken voor een internet signaal. Wat een armoe !
We gaan fijn een stukje rijden over de strip en maar niet te laat naar bed want we zijn doodmoe.

Helaas is het nog niet mogelijk om foto's op het blog te zetten dus doen we het maar even zonder. Zal proberen op Facebook wel wat foto's te zetten.

1. Zo dat valt niet tegen die reis, lekker he dat vliegveld aan de strip in LV. Ben erg benieuwd naar de foto's. Veel plezier nog.

2. In ieder geval zijn jullie veilig aangekomen, dus de fun kan beginnen. Je hebt in ieder geval wel al iets op je blog geschreven.
    Kan me voorstellen dat je na zo'n reis moe bent en dus de "strip" maar even moet wachten tot morgen.
    Nu genieten maar!
    Gr.Yvonne

3. Dat was een vlotte reis zeg en al heerlijk gegeten bij Chili's, super. Heel veel plezier in Las Vegas.

4. Lekker hè, nu is het pas echt begonnen. We mogen het niet maar zijn eigenlijk best een klein beetje jaloers hoor, haha, maar het is jullie van harte gegund! Geniet ervan en we wachten op jullie volgende blog, xxx

5. Nou had ik zomaar je eerste blogpost gemist, had inmiddels wel op de 2e gereageerd. Fijn dat jullie er zijn, lekker genieten de komende weken!